Wysłany: 2009-06-04, 19:40 U-boot typ XXI / Rewell 1:144 / Północny Atlantyk
Po kolejnych klęskach U-bootów typu VII i IX na Atlantyku zaszła konieczność zbudowania zupełnie innego okrętu. Podstawową różnicą była sylwetka i kształt okrętu. W typie XXI poza zwykłym silnikiem Diesla, był wprowadzony zupełnie inne silniki elektryczne które pozwalały osiągnąć pod wodą prędkość 20 węzłów. (typ VII mógł maksymalnie 10). Rufowa wyrzutnia torpedowa została zlikwidowana, natomiast liczba dziobowych wzrosła z 4 do 6. Poza torpedami okręt by uzbrojony w 2 podwójne działka przeciw lotnicze kalibru 20 mm.
_____________________________________________________________________________
Historia U-2540
Okręt odbywał trening w ramach 31. Flotylli w Rønne (Bornholm), nie zdążył odbyć ani jednego patrolu bojowego. Przebazowany do Swinemünde (obecnie Świnoujście), został zatopiony przez własną załogę 4 maja 1945 w pobliżu Flensburga (operacja Regenbogen).W czerwcu 1957, po 12 latach przebywania na dnie Bałtyku, okręt został podniesiony, wyremontowany w stoczni Howaldtswerke w Kilonii i wcielony do Bundesmarine pod nazwą "Wilhelm Bauer"[2d 1 września 1960 do 28 sierpnia 1968 służył jako okręt doświadczalny (oznaczony jako typ 241). Od maja 1970 – z cywilną załogą – testowano na nim wyposażenie dla nowych typów okrętów podwodnych
Sfatygowany, uszkodzony podczas kolizji okręt został ostatecznie wycofany ze służby 15 marca 1982.
"Wilhelm Bauer" został zakupiony przez Niemieckie Muzeum Morskie (Deutsches Schiffahrtsmuseum) w Bremerhaven i odrestaurowany; przywrócono zewnętrzny wygląd z okresu wojny. Od 27 kwietnia 1984 pełni rolę okrętu-muzeum.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum