Strona Główna MODELARNIA OSOWA
Strona Modelarzy z Gdańska Osowy i ich Przyjaciół

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat :: Następny temat
TK-S, 1:25 GPM + wkład własny
Autor Wiadomość
Łosiu 
Czołgiści
Modelrator


Dołączył: 13 Cze 2009
Skąd: Strzebielino
Wysłany: 2011-10-19, 23:10   TK-S, 1:25 GPM + wkład własny

Dawno, dawno temu, (a dokładnie w 2005) w odległej galaktyce, (galaktyka Brochów nad Bzurą) wśród wybuchów, jazgotu broni maszynowej i tętętu kawalerii śmignął taki sobie karaluch

Zdjęcie z sieci :


Po opadnięciu bitewnego kurzu, po powrocie do domu postanowiłem sobie takiego wychodować :-)

Poniżej wyciąg z relacji na forach.

Za podstawę wziąłem TKS z GPMu. Zakres zmian jest dość spory - planowane różnice - powłoka lakiernicza troszke nieseryjna, brak paru klap i klapek, brak części śrub, wypatroszone wnętrze - brak siedzisk, tymczasowy zbiornik paliwa, silnik od Żuka, skrzynia i przeniesienie napędu oryginalne, jakiś PK w ersatzu jażma uniwersalnego, do tego dodam atrapy śrub, wizjerów bocznych z zawiasami i zamkami blokującymi.

Po kolei.
Najpierw zrobiłem sobie kółka, wannę i przygotowałem nadbudówkę do złożenia

Koła zaglutowane i oszlifowane. Troche zmieniłem konstrukcję kół nośnych, lekko zmieniłem budowę napędowych.


Wanna kadłuba wypatroszona z wycinankowego wnętrza, na podstawie zdjęć i monografi zrobiłem śruby (cała konstrukcja jest skręcana, a nie nitowana), fundament silnika i skrzyni biegów. Wiem że powinien być jeszcze jeden otwór w podłodze (pod chłodnicą) ale nie mogę dokładnie go zlokalizować więc z wycinaniem czekam na zdjęcia :)





Te białe kropki, śruby, były robione za pomocą tego urządzenia :)



Wanna podwozia


Nadbudówka


skrzynia biegów


silnik - fotki z pozdrowieniami dla AVIATORA :-) - silnik zrobiony na bazie Jego modelu, może troche zmieniony, ale 3 główne części są mało zmienione. Generalne dużo bawiłem sie w zlepianie warstw tektury, glutowanie i szlifowanie. Chłodnica z papieru i drutu.


Układ napędowy złożony na sucho


Po złożeniu na sucho w całość



Rdza malowana Humbrolem 113 jako baza, na to troche 53 przebijającej stali i pigmenty MIGa, standart rust, light rust i europe dust, czasem maźnąłem troche Pactrą A51 rust. Silnik to Humbrol 11 (aluminium), czarny 33 i zacieki akrylem artystycznym brąz van Dycka.

kolejny etap.

Na zdjęciach wszystkie elementy wklejone. Przeniesienie napędu oryginalne, nieseryjny silnik, chłodnica, zbiornik paliwa i siedzisko charakterystyczne dla tego egzemplarza w wersjach finalnych :-) (tylko chłodnica będzie zakryta od tyłu.)
W środku brakuje pedałów, stojaka wentylatora z osłoną chłodnicy, akumulatora i kierownicy i stacyjki z kluczykiem :-) .




Wanna

Wszystko w środku wklejone. doszły pedały, kolumna kierownicy i stacyjka z podstawką.

W międzyczasie kleje zawieszenie, które na tą chwile wygląda tak:
(koła nie są przyklejone)
Chyba będę troche przemalowywał, bo mimo wszystko powinno być troche mniej rdzy. Na tych podłużnych elementach wychodzi sporo zielonkawej farby.


zbliżenie na pedały. W powiększeniu strasznie to wygląda... ale w realu fajnie :-)



zbliżenie na kluczyki w stacyjce :-)


I FINAŁ :)








 
Kali16 
Czołgiści


Wiek: 38
Dołączył: 07 Maj 2015
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2015-05-08, 09:47   

Chłop sie namęczył to trzeba mu dorzucić uwagę.Kto go ruszy ma 3+ ze sprawowania!
:flag_pol:
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template Acid v 0.4 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne fixing Program do sklepu
Strona wygenerowana w 0,1 sekundy. Zapytań do SQL: 10